تولید گوشت حلال غیرحیوانی در کشور خدمات غیرحضوری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران با اپلیکیشن «تأمین‌من» آخرین اخبار از وضعیت ایرانی‌های بازمانده در عربستان تداوم هوای گرم تا ۳ روز آینده در اغلب مناطق کشور (۵ مرداد ۱۴۰۳) گرما در خراسان رضوی به بالاترین حد خود در یک سال اخیر می‌رسد (۵ مرداد ۱۴۰۳) سقوط چرخ و فلک در تربت حیدریه | ۷ نفر مصدوم شدند (۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از فردا شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | میزان افزایش قیمت‌ها مشخص نیست زلزله نسبتا شدید گهواره کرمانشاه را لرزاند + جزئیات(۵ مرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پشت پرده شکنجه گاه‌های ترک اعتیاد در مشهد | ۳ مرکز غیر مجاز نگهداری معتادان پلمب شدند

  • کد خبر: ۵۱۴۴۱
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
پشت پرده شکنجه گاه‌های ترک اعتیاد در مشهد | ۳ مرکز غیر مجاز نگهداری معتادان پلمب شدند
۳ مرکز غیر مجاز نگهداری معتادان از سوی ماموران کلانتری کاظم آباد مشهد شناسایی و مهر و موم شد. گردانندگان این کمپ‌های با این افراد آسیب دیده برخورد‌های نامناسبی داشته و رفتار‌های خشن و غیر انسانی با آن‌ها داشتند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ اعلام گزارش‌های پی در پی از سوی منابع اطلاعاتی و خبری مبنی بر فعالیت چند مکان غیر مجاز در حوزه نگهداری و ترک اعتیاد معتادان به پلیس، تیمی از مأموران کلانتری کاظم آباد مشهد را بر آن داشت تا برای شناسایی این محل‌های غیر قانونی و دستگیری گردانندگان آن‌ها وارد عمل شوند.

ماجرای این پرونده‌ها از این قرار بود که افرادی با راه اندازی فضا‌های غیر مجاز و بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به نگهداری معتادانی می‌کنند که خانواده هایشان به نیت ترک افیون آن‌ها را به این مکان‌ها سپرده اند. گزارش‌های اولیه منابع خبری پلیس حاکی از آن بود که گردانندگان این کمپ‌های ترک اعتیاد نه تنها از شیوه‌های پزشکی و روان پزشکی برای ترک افیون مددجویان خود استفاده نمی‌کنند، بلکه با این افراد آسیب دیده برخورد‌های نامناسبی داشته و رفتار‌های خشن و غیر انسانی با آن‌ها دارند.


همکاری نکردن کمپ داران با قانون

مأموران دایره مبارزه با مواد مخدر کلانتری کاظم آباد مشهد با کنار هم قرار دادن پازل‌های این پرونده و تکمیل تحقیقات ابتدایی با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و برای محرز شدن جرم متهمان، مکان‌های مورد نظر که ۳ کمپ غیر مجاز بودند را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند. مأموران پلیس پس از تکمیل تحقیقات میدانی و جمع آوری مستندات و ادله کافی گزارش پرونده‌ها را در اختیار دادسرای مشهد قرار داده و در حکمی از سوی مقام قضایی به همراه نماینده دادستانی و مأموران شبکه بهداشت و درمان اماکن عمومی مشهد به سراغ ۳ مکان مورد نظر رفتند.

مسئولان این مکان‌های غیر مجاز ابتدا حاضر به همکاری با عوامل پلیس نبودند و از همکاری با قانون خودداری می‌کردند که در این لحظه مأموران دایره مبارزه با مواد مخدر کلانتری کاظم آباد با در دست داشتن حکم قضایی و به همراه نماینده دادستانی وارد این کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجاز شدند.
در بررسی‌های اولیه این محل‌ها ۲۶ مددجو که به طرز غیر اصولی و غیر کارشناسی نگهداری می‌شدند با دستور قضایی به مراکز تحت ماده ۱۶ (کمپ ترک اعتیاد اجباری) مجاز منتقل شدند.


دستگیری ۹ متهم

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: ۳ کمپ ترک اعتیاد غیر مجاز مورد نظر در بولوار توس که بدون پروانه فعالیت، مجوز بهداشتی و درمانی بودند و هر سه محل پس از تخلیه کامل و انتقال مددجویانشان با دستور مقام قضایی مهروموم شدند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: در این عملیات‌ها ۲ دستگاه خودرو سواری پلاک مخدوش توقیف و با دستور قضایی روانه پارکینگ شدند. علاوه بر این ۹ نفر از گردانندگان این کمپ‌های ترک اعتیاد غیر‌قانونی دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل بررسی‌های اولیه به دادسرا منتقل شدند. این مقام ارشد انتظامی شهر مشهد ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی این ۳ پرونده مشخص شد که کمپ‌های ترک اعتیاد پلمب شده در شرایط غیر بهداشتی و با استفاده از روش‌های درمانی غیر اصولی اداره می‌شده و مسئولان و گردانندگان این مکان‌ها با بدرفتاری با مددجویان خود موجب آسیب‌های جسمی و روحی به این افراد شده اند.


انهدام باند سرقت‌های زنانه

سرهنگ صارمی در ادامه با اشاره به انهدام یک باند سرقت‌های تیزدستانه در اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های شهری مشهد، گفت: این عملیات نیز از سوی همکاران ما در کلانتری بانوان طرح ریزی و به اجرا درآمد. گزارش‌های اولیه این پرونده حاکی از آن بود که افرادی ناشناس کیف تعدادی از مسافران خطوط ۳۰، ۳۲ و ۵۷ و خطوط مینی بوس‌های شرکت اتوبوس رانی مشهد را سرقت کرده اند.

رئیس پلیس مشهد بیان کرد: بانوان پلیس در این مأموریت با استفاده از سرنخ‌های به جامانده از متهمان و بررسی فیلم‌های چند دوربین مداربسته موفق به شناسایی آن‌ها شدند. نتیجه رصد اطلاعاتی مجریان قانون حاکی از آن بود که سارقان ۳ زن و یک کودک ده ساله هستند که با سوار شدن در اتوبوس‌ها هنگامی که تعداد مسافران زیاد می‌شود به طرز ماهرانه‌ای جیب مسافران را خالی می‌کنند و سپس از محل متواری می‌شوند. مأموران کلانتری بانوان مشهد طرح ویژه‌ای را برای مهار متهمان در مسیر تردد آن‌ها به اجرا گذاشته و پس از ۵ ساعت کنترل و مراقبت‌های پوششی آن‌ها را زمانی که قصد سرقت از مسافران هنگام سوار شدن به اتوبوس شهری داشتند، دستگیر کردند.

سرهنگ صارمی ادامه داد: در بازرسی بدنی از این مجرمان ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۲ میلیون تومان وجه نقد و مقادیری مواد مخدر کشف شد. بانوان پلیس مشهد پس از هماهنگی با مقام قضایی مخفیگاه متهمان به دام افتاده را نیز شناسایی و در بازرسی از این مکان‌ها مقادیری لباس‌های مارک دار را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی مشهد با بیان اینکه مجرمان دستگیر شده در اختیار دادسرا قرار گرفتند، بیان کرد: تاکنون ۸ شاکی پرونده شناسایی و به کلانتری بانوان مراجعه کرده اند و تحقیقات پلیس برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه اعضای این باند ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری اعضای باند سرقت‌های تیزدستانه از مسافران اتوبوس و مینی بوس‌های شهری و شناسایی ۸ شاکی پرونده خبر داد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی در تشریح این خبرگفت: در پی گزارش سرقت‌های تیزدستانه از مسافران اتوبوس‌های شرکت واحد خطوط ۳۰ -۳۲ و ۵۷ و مینی بوس‌های شهری مشهد دستور لازم برای پیگیری سریع موضوع صادر شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->